Onze dienstverlening

De Rijksschoonmaakorganisatie (RSO) vindt kwaliteit belangrijk, in de breedste zin van het woord. Met goede schoonmaakdienstverlening zorgen de schoonmaakmedewerkers voor een prettige werkomgeving voor hun collega's binnen het Rijk. Op die manier levert de RSO een bijdrage aan het goed functioneren van de Rijksoverheid.

Vakmanschap

Het vakmanschap van onze medewerkers vormt de basis van onze dienstverlening. Binnen de RSO hebben onze schoonmaakmedewerkers de ruimte om zich hierin verder te ontwikkelen. De medewerker is de vakman of vakvrouw, die in samenwerking met de collega’s tot het beste resultaat komt. Waarbij de RSO het belangrijk vindt dat de medewerkers ook daadwerkelijk de regelruimte krijgen om te komen tot het beste resultaat!

Inkoop van dienstverlening

De RSO werkt samen met marktpartijen om op de locaties onder meer specialistische schoonmaakwerkzaamheden aan te kunnen bieden. Glasbewassing, maar bijvoorbeeld ook ongediertebestrijding en specialistisch vloeronderhoud, besteedt de RSO uit aan marktpartijen.

Overzicht uitvoering werkzaamheden

Op de pagina Inkoop van diensten staat welke werkzaamheden de medewerkers van de RSO zelf uitvoeren en waarvoor wordt samengewerkt met partners vanuit de markt. De RSO maakt met de rijksopdrachtgevers concrete dienstverleningsafspraken over de wijze waarop de schoonmaak wordt ingevuld.

Schoonmaken tijdens kantooruren

De RSO richt de dienstverlening zo in dat er een balans is tussen het kwaliteitsniveau van dienstverlening en de arbeidspositie van schoonmaakmedewerkers. De RSO vindt het belangrijk dat schoonmaakmedewerkers als volwaardige collega’s deel uitmaken van de Rijksoverheid. Om deze reden willen we dat schoonmaakmedewerkers zoveel mogelijk tijdens kantooruren kunnen werken. Hiermee worden zij zichtbaar, aanspreekbaar en toegankelijk voor collega-ambtenaren. En dat bevordert de samenwerking, zodat voor alle rijksambtenaren een prettige werkplek kan worden gerealiseerd.

Monitoren en continu verbeteren

De RSO staat voor een stevige groei de eerste jaren tot eind 2020. We zijn transparant over de kwaliteit van onze dienstverlening en de resultaten. En we steken energie in het monitoren en continu verbeteren van de organisatie, de kwaliteit van dienstverlening en de ontwikkeling van onze vakmensen.